Prowadzenie biznesu online we współczesnym, dynamicznie rozwijającym się świecie wirtualnym nie jest prostym zadaniem. Wciąż aktualizowane algorytmy, wzrost konkurencji, rozwój technologii – trzeba za tym wszystkim nadążać. Jeśli zależy nam na wysokiej pozycji rankingowej, musimy dowiedzieć się, czym jest audyt SEO www. Twoje zyski zależą od rozpoznawalności i jakości strony. Czas dowiedzieć się co i jak!
Czym jest audyt SEO?
W ogólnym znaczeniu audyt jest niezależną, ekspercką oceną funkcjonowania danej organizacji, procesu, systemu, projektu, strony internetowej lub produktu. Wszystko odbywa się zgodnie z ustalonymi standardami, przepisami i regułami. Celem jest wykazanie wszelkich nieprawidłowości, które obniżają pozycję rankingową.
Rodzaje audytów e-commerce
- user experience (UX),
- pozycjonowania,
- techniczny,
- marketingowy,
- mobilny,
- konkurencji.
Dlaczego jest on ważny?
W Polsce żyje 38 milionów obywateli, z czego 75% dokonuje zakupów online. Jest to ogromna liczba potencjalnych klientów, do których należy odpowiednio dotrzeć. Dodatkowo szacuje się, że do 2040 roku 95% zakupów na świecie będzie odbywać się online. W związku z tym należy zadbać, aby być widocznym w sieci.
Jeśli planujesz wprowadzenie zmian w strukturze strony bądź dopiero tworzysz sklep internetowy, jest to dobry moment na audyt, który zbada od podstaw strukturę technicznego SEO.
Elementy, z których składa się audyt e-commerce
Każda ocena różni się w zależności od potrzeb oraz typu strony. Biorąc pod uwagę sklepy internetowe, najważniejsze są:
- analiza widoczności w wyszukiwarkach,
- ocena interfejsu strony,
- analiza słów kluczowych,
- analiza treści i kart produktów,
- ocena jakości multimediów,
- ocenia linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
- prędkość ładowania witryny,
- responsywność i mobilność.
Audyt SEO dla sklepu internetowego pozwoli odpowiedzieć na takie pytania jak: „Dlaczego sprzedaż jest na takim poziomie?”, „Dlaczego użytkownicy rezygnują z koszyka?” czy „Jakie kanały generują najwięcej ruchu do witryny?”. Te odpowiedzi pozwalają na wybór odpowiednich kanałów dystrybucji treści, a przede wszystkim dają szansę na uniknięcie strat finansowych.
Podsumowanie
Audyt może trwać od kilku tygodni do kilku miesięcy, zależy to od wielkości sklepu. Dodatkowo istotny jest budżet, jakim dysponujemy. Może się okazać, że zmiany w naszej stronie są kosmetyczne. Mimo wszystko jest to ogromna pomoc w planowaniu strategii biznesowej oraz określaniu celów. Warto wiedzieć, z czym mamy problem, aby nie tracić na rozpoznawalności w sieci.