Skip to content

E-press24

Serwis informacyjny

Menu
  • Biznes
  • Dom i wnętrze
  • Moda i styl
Menu

Audyt SEO dla sklepu internetowego

Posted on 29 maja, 2022 by admin

Prowadzenie biznesu online we współczesnym, dynamicznie rozwijającym się świecie wirtualnym nie jest prostym zadaniem. Wciąż aktualizowane algorytmy, wzrost konkurencji, rozwój technologii – trzeba za tym wszystkim nadążać. Jeśli zależy nam na wysokiej pozycji rankingowej, musimy dowiedzieć się, czym jest audyt SEO www. Twoje zyski zależą od rozpoznawalności i jakości strony. Czas dowiedzieć się co i jak!

Czym jest audyt SEO?

W ogólnym znaczeniu audyt jest niezależną, ekspercką oceną funkcjonowania danej organizacji, procesu, systemu, projektu, strony internetowej lub produktu. Wszystko odbywa się zgodnie z ustalonymi standardami, przepisami i regułami. Celem jest wykazanie wszelkich nieprawidłowości, które obniżają pozycję rankingową.

Rodzaje audytów e-commerce

  • user experience (UX),
  • pozycjonowania,
  • techniczny,
  • marketingowy,
  • mobilny,
  • konkurencji.

Dlaczego jest on ważny?

W Polsce żyje 38 milionów obywateli, z czego 75% dokonuje zakupów online. Jest to ogromna liczba potencjalnych klientów, do których należy odpowiednio dotrzeć. Dodatkowo szacuje się, że do 2040 roku 95% zakupów na świecie będzie odbywać się online. W związku z tym należy zadbać, aby być widocznym w sieci.

 

Jeśli planujesz wprowadzenie zmian w strukturze strony bądź dopiero tworzysz sklep internetowy, jest to dobry moment na audyt, który zbada od podstaw strukturę technicznego SEO.

Elementy, z których składa się audyt e-commerce

Każda ocena różni się w zależności od potrzeb oraz typu strony. Biorąc pod uwagę sklepy internetowe, najważniejsze są:

  • analiza widoczności w wyszukiwarkach,
  • ocena interfejsu strony,
  • analiza słów kluczowych,
  • analiza treści i kart produktów,
  • ocena jakości multimediów,
  • ocenia linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
  • prędkość ładowania witryny,
  • responsywność i mobilność.

Audyt SEO dla sklepu internetowego pozwoli odpowiedzieć na takie pytania jak: „Dlaczego sprzedaż jest na takim poziomie?”, „Dlaczego użytkownicy rezygnują z koszyka?” czy „Jakie kanały generują najwięcej ruchu do witryny?”. Te odpowiedzi pozwalają na wybór odpowiednich kanałów dystrybucji treści, a przede wszystkim dają szansę na uniknięcie strat finansowych. 

Podsumowanie 

Audyt może trwać od kilku tygodni do kilku miesięcy, zależy to od wielkości sklepu. Dodatkowo istotny jest budżet, jakim dysponujemy. Może się okazać, że zmiany w naszej stronie są kosmetyczne. Mimo wszystko jest to ogromna pomoc w planowaniu strategii biznesowej oraz określaniu celów. Warto wiedzieć, z czym mamy problem, aby nie tracić na rozpoznawalności w sieci.

Recent Posts

  • Wezwanie do zapłaty – skuteczny wzór i instrukcja sporządzenia
  • Czy warto inwestować w sejf domowy na biżuterię?
  • Copywriting w social mediach – jak pisać skuteczne posty
  • Regulatory ładowania solarnego Victron Energy
  • Skuteczna terapia uzależnień dla mieszkańców Krakowa

Recent Comments

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Archives

  • luty 2025
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • wrzesień 2021

Categories

  • agencja SEM
  • Agencja SEO
  • Aktualności
  • Biznes
  • Dom i wnętrze
  • Lifestyle
  • Nieruchomości
  • Technologia
  • Uncategorized
© 2025 E-press24 | Powered by Superbs Personal Blog theme