Zdajemy sobie sprawę z tego, że uwaga klienta w obecnych czasach jest na “wagę złota”. Silni konkurenci w branży oraz nietuzinkowe oferty nie ułatwiają zadania. Mamy dla Ciebie małą podpowiedź – kampanie remarketingowe. Ich potencjał drzemie w…ponownym wyświetleniu reklam produktów w witrynie, którą użytkownik odwiedził, ale nie podjął żadnych działań w tej sprawie.
Z naszego artykułu dowiesz się więcej o tym, czy są kampanie remarketingowe, jakie konsekwencje generuje niewłaściwe ich zastosowanie oraz co należy uwzględnić przy tworzeniu strategii. Nie czekaj, aż ktoś zgarnie Ci przed nosem grono klientów. Przeczytaj i wdróż dobre nawyki.
Czym są kampanie remarketingowe?
Kampanie remarketingowe dotyczą procesu umieszczania reklam online na stronach internetowych w oparciu o zebrane przez firmę parametry marketingowe. Umożliwia dotarcie do tych samych odbiorców, do których przedsiębiorcy dotarli już dzięki kampaniom bezpośrednim. Przedstawmy to na przykładzie. Wyobraź sobie sytuację, w której klient odwiedza Twoją witrynę i szuka określonego produktu. Właśnie, dzięki potencjałowi, który drzemie w pojęciu definiowanym jako kampanie remarketingowe możesz zaprezentować im zbliżoną ofertę, do tej, na której im zależy.
Oblicza kampanii remarketingowych: Błędy, których należy unikać
Brak odpowiedniej konfiguracji filtrów bądź nieodpowiednia ilość eksponowanych przekazów reklamowych mogą skutecznie odstraszać potencjalnego klienta, a przecież każdemu przedsiębiorcy zależy na budowaniu bazy stałych, lojalnych konsumentów. Wymieniliśmy top 5 błędów, o których nie możesz zapominać:
- Błąd 1: Nieznajomość swoich odbiorców.
- Błąd 2: Brak sprecyzowanego budżetu.
- Błąd 3: Niewłaściwie używane narzędzia.
- Błąd 4: Nieuwzględnienie pomiarów.
Warto wspomnieć również o tym, że remarketing jest strategią kumulatywną, dlatego jeśli zamierzasz z niej korzystać, zacznij od małego budżetu i przetestuj go z mniejszym procentem całkowitego budżetu marketingowego, zanim zaczniesz skalować to się.
Składniki kampanii remarketingowych
Przychodzimy do Ciebie ze zbiorem tipów, które ustrzegą przed porażką Twojego przedsiębiorstwa w realizacji strategii remarketingowej.
Dane liczbowe
Kampanie remarketingowe powinny skupiać się na zapewnieniu rozsądnego zwrotu z inwestycji (ROI). Co więcej prowadzone kampanie nie mogą być realizowane w celu wzrostu sprzedaży za pośrednictwem dowolnych środków.
Klienci odchodzą. Dlaczego?
Kampanie remarketingowe powinny opierać się na zapewnianiu długoterminowego zwrotu z inwestycji poprzez maksymalizację wartości klientów w ciągu całego życia, zamiast skupiać się wyłącznie na przychodach krótkoterminowych.
Integruj
Pamiętaj o tym, żeby zintegrować swoją strategię ze strategią e-mail marketingu. Co to oznacza? Jeżeli zdecydujesz się na wysyłanie e-maili do konsumentów, zwiększysz ich zaangażowanie.
Najefektywniejszą metodą na zastosowanie kampanii remarketingowych na stronie jest utworzenie listy remarketingowej w Google Analytics. Jeżeli już dysponujesz odpowiednią wiedzą, czas na praktyczne zastosowanie. Jesteś gotowy? Działaj już teraz!