Jeżeli prowadzimy działalność e-commerce, naszym głównym celem w większości przypadków będzie maksymalizacja zysków. Uzyskać to możemy poprzez systematyczne budowanie wizerunku działalności w przestrzeni internetowej. Z pomocą w tym procesie przychodzą usługi pozycjonowania np. pozycjonowanie sklepów internetowych Shoper, realizowane przez agencje SEO. Konkurencja oczywiście nie zasypia i również sięga po podobne sposoby zwiększania zainteresowania działalnością, dlatego usługi te stają się coraz bardziej popularne. Chcesz osiągnąć sukces w sieci? Jeśli tak, posłuchaj o strategii zakładającej pozycjonowanie sklepów internetowych Shoper, jeśli się zdecydujesz z całą pewnością nie będziesz żałować decyzji!
Czym jest lokalne SEO?
Pozycjonowanie firm pod kątem lokalnych wyszukiwań ma szczególne znaczenie dla małych i średnich przedsiębiorstw, które nastawione są na sprzedaż swoich produktów czy usług okolicznym klientom. Lokalne SEO ma więc na celu zapewnienie marce popularności w najbliższej okolicy i koncentruje się na pozyskiwaniu lokalnych odbiorców.
Techniki optymalizacji pod kątem lokalnych wyszukiwań
Aby pozycjonowanie sklepów internetowych Shoper pod kątem lokalnych wyszukiwań przyniosło najlepsze efekty, warto wykorzystać kilka sprawdzonych technik marketingowych. Oto metody, które powinny się znaleźć w każdej strategii lokalnego SEO:
- optymalizacja profilu Google Moja Firma – budowanie wiarygodności marki to fundament każdej strategii sprzedażowej. Aby zatem zwiększyć zaufanie klientów, warto uzupełnić swój profil GMF o najistotniejsze dane, takie jak numer telefonu, adres czy godziny otwarcia. Ułatwiony kontakt to element, na który konsumenci zwracają szczególną uwagę;
- słowa kluczowe – wykorzystanie popularnych fraz, które powiązane są z daną lokalizacją i branżą to doskonały sposób na budowanie bazy zainteresowanych klientów. Odpowiednie słowa kluczowe pokazują też Google, że witryna zasługuje na wysokie pozycjonowanie się w SERP;
- marketing w mediach społecznościowych – wśród technik, które mają pozytywny wpływ na pozycjonowanie Gorzów, wyróżnić można też prowadzenie kampanii marketingowych na popularnych portalach, takich jak Facebook czy Instagram. Są to bowiem ośrodki skupiające rzesze potencjalnych klientów, a wykorzystanie ich zagwarantować może napływ nowych odbiorców nawet najmniejszym, lokalnym firmom.
Pozycjonowanie Shoper – na co zwrócić uwagę?
Warto zaznaczyć, że pozycjonowanie sklepów internetowych Shoper, czy też przy zastosowaniu innego typu systemów zarządzania treścią, to długoterminowa strategia, która wymaga niemałego zaangażowania i cierpliwości. Po kilku miesiącach, a niekiedy nawet szybciej, będziemy w stanie dostrzec pierwsze efekty w postaci wyższej konwersji, większej ilości transakcji, czy też dłuższego czasu obecności klientów na naszej witrynie. Czy to się opłaca? Oczywiście, choć w pewien sposób jest dziś konieczne, gdyż konkurencja nie tylko stosuje podobne metody, ale również eksperymentuje z wspierającą ją agencją SEO, która co chwilę dostarczaja jej bardziej efektywnych strategii.