Prowadzisz sklep w swoim mieście, jednak czujesz, że nie wykorzystujesz jego pełnego potencjału? Założenie nowej siedziby jest skomplikowanym zadaniem i wiąże się z ogromnymi kosztami, dlatego warto jest sięgnąć do nieco nowocześniejszego rozwiązania. Zastanów się nad przeniesieniem swoich usług/ produktów do sklepu internetowego. Jedną z platform, która się do tego idealnie sprawdzi jest WooCommerce od WordPress.
Jest to wtyczka, która zapewnia dostęp do zarządzania asortymentem sklepu i gwarantuje skuteczna optymalizację pod kątem widoczności w SERP. Z czego w takim razie składa się pozycjonowanie sklepu wordpress w ujęciu lokalnym?
Czym jest lokalne SEO?
Pozycjonowanie firm pod kątem lokalnych wyszukiwań ma szczególne znaczenie dla małych i średnich przedsiębiorstw, które nastawione są na sprzedaż swoich produktów czy usług okolicznym klientom. Lokalne SEO ma więc na celu zapewnienie marce popularności w najbliższej okolicy i koncentruje się na pozyskiwaniu lokalnych odbiorców.
Techniki optymalizacji pod kątem lokalnych wyszukiwań
Aby pozycjonowanie sklepu WordPress pod kątem lokalnych wyników wyszukiwań przyniosła najlepsze efekty, warto wykorzystać kilka sprawdzonych technik marketingowych. Oto metody, które powinny się znaleźć w każdej strategii lokalnego SEO:
- optymalizacja profilu Google Moja Firma – budowanie wiarygodności marki to fundament każdej strategii sprzedażowej. Aby zatem zwiększyć zaufanie klientów, warto uzupełnić swój profil GMF o najistotniejsze dane, takie jak numer telefonu, adres czy godziny otwarcia. Ułatwiony kontakt to element, na który konsumenci zwracają szczególną uwagę;
- słowa kluczowe – wykorzystanie popularnych fraz, które powiązane są z daną lokalizacją i branżą to doskonały sposób na budowanie bazy zainteresowanych klientów. Odpowiednie słowa kluczowe pokazują też Google, że witryna zasługuje na wysokie pozycjonowanie się w SERP;
- marketing w mediach społecznościowych – wśród technik, które mają pozytywny wpływ na pozycjonowanie Gorzów, wyróżnić można też prowadzenie kampanii marketingowych na popularnych portalach, takich jak Facebook czy Instagram. Są to bowiem ośrodki skupiające rzesze potencjalnych klientów, a wykorzystanie ich zagwarantować może napływ nowych odbiorców nawet najmniejszym, lokalnym firmom.
Pozycjonowanie WooCommerce wiąże się z możliwościami platformy, która jest w pełni darmowa dla administratorów. Największą zaletą jest mnogość wtyczek wspomagających funkcjonalność sklepu. Całość jest łatwa w obsłudze z uwagi na open source, co umożliwia dowolne modyfikacje w kodzie źródłowym. Niestety nie jest ona wolna od wad – należy pamiętać, że jako wtyczka nie posiada takich możliwości jak platformy abonamentowe i liczyć się z jej ograniczeniami.
Nie trać czasu, działaj online!
Pozycjonowanie sklepu WordPress będzie idealnym rozwiązaniem dla małych i średnich sklepów o ograniczonym asortymencie. Ponad 70% Polaków dokonuje zakupów online, dzięki tej strategii będziesz mieć szansę poszerzyć lokalną działalność pod kątem całego kraju. Działaj w duchu omnichannel i ciesz się zyskami!